Mit tegyek, ha nincs hang az Androidos telefonomon?

A hang hiánya az Androidos eszközök esetében olyan gyakori hiba, melynek okai változóak lehetnek. Szoftveres hiba, vagy akár hardveres probléma is lehet az okozójuk. Ebben a cikkben bemutatjuk az okostelefonok három leggyakoribb hanglejátszási problémáját, és javaslatot teszünk azok hatékony kezelésére.

A telefon nem csatlakoztatott fejhallgatót észlel

Telefonos fülhallgatók

Ha a fejhallgató nincs csatlakoztatva a készülékhez, ám ikonja mégis megjelenik a telefon képernyőjén, az problémás lehet, hiszen azt jelenti, hogy telefonunk elakadt a fülhallgató üzemmódban. Ebben az esetben addig nem halljuk az okostelefon hangját, amíg a fejhallgatót nem csatlakoztatjuk hozzá újra. Ez a probléma az alábbi módokon orvosolható:

• A készülék újraindítása: Kapcsoljuk ki és be az okostelefont, vagy vegyük ki és helyezzük be újra az akkumulátort.

• Növeljük a telefon hangerejét: A néma üzemmódból való kilépéshez nyomjuk meg a telefon hangerejét növelő gombot. Ha minden jól megy, a készülék ilyenkor magához tér, és kilép a beragadt fejhallgató-üzemmódból.

• A fejhallgató újbóli csatlakoztatása: Próbáljuk meg telefonunkhoz többször csatlakoztatni, majd leválasztani a szóban forgó fejhallgatót, majd indítsuk újra a készüléket. Bekapcsolás után ellenőrizzük, hogy a fejhallgató-ikon továbbra is látható-e a telefon képernyőjén. Amennyiben eltűnt, nyert ügyünk van, készülékünk sikeresen kilépett a beragadt üzemmódból.

• A fejhallgató-csatlakozó tisztítása: Előfordulhat, hogy fejhallgató-csatlakozónkba por, vagy egyéb szennyeződés kerül. Tisztítsuk meg puha fogkefével vagy sűrített levegővel, majd indítsuk újra a készüléket.

• A telefon gyári beállításainak visszaállítása: Készítsünk biztonsági másolatot a fontos fájlokról, majd lépjünk be a „Beállítások” menübe. A „Rendszer” menüpontban keressük meg a „Biztonsági másolat készítése és visszaállítása” opciót, majd kattintsunk a „Gyári adatok visszaállítása opcióra”.

A funkciók neve okostelefonunk típusától függően változó lehet, ám a gyári beállítások visszaállításával kiküszöbölhető a probléma, ami miatt telefonunk a nem kívánt fejhallgató-üzemmódban ragadt.

A telefon hangszórója hirtelen leállt

telefon hangszóró

Ha a telefonunk egyáltalán nem ad hangot, azaz nincs csengőhang, nem halljuk a zenét, sem pedig az értesítéseket, ennek oka szoftveres probléma lehet. Ezt az alábbi lépések alapján mi magunk is megpróbálhatunk kijavítani.

• Az okostelefon újraindítása: indítsuk újra az Android telefont az eszköz frissítéséhez. Ha szükséges, távolítsuk el az akkumulátort, majd helyezzük vissza a készülékbe.

• Bluetooth kikapcsolása a telefonon: Néha előfordul, hogy a Bluetooth funkció használata problémákat okoz a telefon hangszórójának működésében. Lépjünk be a „Beállítások” menübe és a „Csatlakozás eszközhöz” menüpontban ellenőrizzük, hogy készülékünkön aktív-e a Bluetooth. Amennyiben igen, ideiglenesen deaktiváljuk, majd ha szükséges, indítsuk újra okostelefonunkat.

• A telefon gyári beállításainak visszaállítása: Ahogyan fentebb már említettük, a készülék gyári beállításainak visszaállítása hatékony módja lehet az Android szoftverrel kapcsolatos problémák megoldásának. Mielőtt azonban ezt megtennénk, ne felejtsünk el a már leírt módon adatainkról biztonsági mentést készíteni!

A telefon önmagától kapcsol csendes üzemmódba

nincs hang a telefonban

Az okostelefon-használók néha panaszkodnak arra, hogy eszközeik egyszerűen elhallgatnak telefonálás közben, vagy pusztán maguktól néma üzemmódba váltanak. Ezt az esetet harmadik féltől származó alkalmazások, vagy szükségtelen gyorsítótárazott fájlok is okozhatják. A probléma kétféle módon oldható meg hatékonyan.

A rosszindulatú alkalmazás eltávolítása: Ha a probléma nemrégiben ütötte fel a fejét, nagy az esély arra, hogy egy napokban letöltött, kártékony alkalmazás áll annak hátterében. Távolítsuk el a nemrégiben telepített applikációkat, majd lehetőség szerint futtassunk egy víruskeresést is a készüléken. Ezután indítsuk újra a telefont, és ha sikerrel jártunk, a probléma megszűnik.

A felesleges fájlok gyorsítótárának törlése: Töltsünk le egy, a gyorsítótár fájlok tisztítására szolgáló alkalmazást, például az App Cache Cleaner nevű applikációt. Futtassuk le a telefonunkon, majd ellenőrizzük, hogy a probléma továbbra is fennáll-e a program használata után.

Ha a fenti megoldások ellenére okostelefonunk továbbra is néma marad, akkor nagy az esélye annak, hogy az eszköz mechanikusan sérült. Ebben az esetben érdemes felkeresnünk egy hivatalos szervizközpontot, ahol a szakemberek átvizsgálják a készüléket és kijavítják a sérült alkatrészeket.

Telefon tokok Nézd meg őket

Ádám Takács
Ádám Takács

Az új technológiák szerelmese, akit több éve lenyűgöz az okostelefonok világa. Emellett, lelkes tesztelője a tech kiegészítőknek GSM tartozékoknak, amelyekről szerkesztőként értékeléseket készít. A szabadidejében szeret utazni és videójátékozni. Az Etuo blog olyan témakörökben nyújt gyors segítséget, amik a hétköznapi mobilhasználat során problémát jelenthetnek.

Please select one of each of the ratings above.