Mi a teendő ha bekapcsoláskor befagy a telefon és csak a logót mutatja?
Egyes Android telefon készülékek esetében probléma lehet a készülék bekapcsolásánál és lefagy a képernyő a gyártó logójánál. Ez nem egy gyakori hiba, bár ennek forrása különböző okokból eredethet. Éppen ezért, érdemes különböző módszerekkel megpróbálni helyreállítani a készülék normál működését.Ebben a cikkben bemutatjuk, hogy mikkel érdemes elhárítani a hibát.
Indítsuk újra a készüléket
A legelső ami ilyenkor az eszünkbe juthat, hogy újraindítjuk a készüléket. Tartsuk lenyomva a kikapcsoló gombot ameddig a kijelző teljesen elsötétül. Várjunk pár másodpercet és kapcsoljuk be újra a telefont.

Régebbi készülékek esetében, amennyiben erre lehetőség van, megpróbálkozhatunk az akkumulátor kivételével és újbóli behelyezésével is.
Készítsünk biztonsági mentést az adatainkról
Ha a telefon továbbra is folyamatosan lefagy és nem tudunk továbbjutni a kezdőképernyőn, akkor nagy valószínűséggel szoftveres probléma okozza a hibás működést. Mielőtt bármilyen további módszerrel próbálkoznánk, ajánlott biztonsági mentést készíteni a telefonon található adatokról. Legyen szó akár a fényképekről, kontaktokról vagy egyéb fontos fájlokról, ezeket könnyedén átmenthetjük a számítógépre adatkábel használatával.
Kapcsoljuk be a készüléket Csökkentett módban
A legtöbb Android operációs rendszert futtató telefon rendelkezik Csökkentett mód funkcióval, ami azt jelenti, hogy a készülék kizárólag a gyári beállítások szerinti alkalmazásokkal és opciókkal kerül elindításra. Ezt a módszert sokszor használják egyéb szoftveres meghibásodás esetén is. Például, ha egy általunk telepített alkalmazás hibás működést eredményez, akkor a Csökkentett mód segítségével könnyedén felderíthetjük ezt és vihetünk végbe egyéb műveleteket (ezeket a következő fejezetben részletezzük).
A Csökkentett módban történő indításhoz tartsuk lenyomva a Hangerő le gombot a bekapcsoló gombbal együtt és válasszuk ki a megfelelő menüpontot. A csökkentett módból egyszerűen a készülék kikapcsolásával tudunk kilépni.
Állítsuk vissza a telefon gyári beállításait
Kézenfekvő megoldás lehet a készülék visszaállítása a gyári beállításokra. Amennyiben a csökkentett módban való használatkor elindul a készülék, akkor érdemes először a már fent leírt módszerrel biztonsági mentést készíteni az telefonon tárolt adatokról.
A gyári beállítások visszaállítása során minden beállítás, telepített alkalmazás és adat törlődik a készülékről. A művelet elvégzéséhez nyissuk meg a telefon Beállítások menüjét és keressük meg a Visszaállítás a gyári beállításokra opciót (a pontos elnevezés gyártótól és operációs rendszer verziótól függően változhat). Ügyeljünk arra, hogy a készülék közben megfelelő akkumulátor töltöttségi szinttel rendelkezik vagy csatlakoztatva van töltőhöz.
Szoftver frissítés
Amennyiben a gyári beállítások visszaállításával sem oldódott meg a probléma, próbáljuk meg frissíteni a készülék operációs rendszerét. Tekintettel, hogy a technikai hiba hátterében nagy valószínűséggel szoftveres probléma áll, a szoftverfrissítés által meg tudunk győződni arról, hogy ez valóban így van-e. A szoftverfrissítést a már korábban leírt Csökkentett módban indítással is meg kísérelhetjük vagy adatkábel segítségével a számítógépre való csatlakoztatás során.
Készülék garancia vagy szakszerviz
Abban az esetben ha a fenti lépések sem jártak sikerrel és a készülék továbbra sem kapcsol be megfelelőképpen, akkor forduljunk a szolgáltatóhoz vagy viszonteladóhoz érvényes garancia esetén. Bár ez a hiba jellemzően a régebbi készülékeket érintheti. Ebben az esetben vigyük el a készüléket szakszervízbe, ahol a szakemberek jobban utána tudnak nézni a problémának.
