Mi a teendő, ha a telefonos alkalmazások maguktól leállnak?

Az okostelefonok és tabletek használói gyakran találkoznak azzal a jelenséggel, hogy az alkalmazások maguktól záródnak be. A mostani cikkünkből kiderül, mi okozza ezt a hibát, és milyen megoldások állnak rendelkezésre a probléma megszüntetésére.

Az alkalmazások automatikus leállásának lehetséges okai

1. Mi a teendő, ha a telefonos alkalmazások maguktól leállnak?

1. Problémák adódtak a mobilhálózattal. Amennyiben egy alkalmazás függ az internet-hozzáféréstől, és a Wi-Fi-hálózat vagy a mobilnet instabil, problémák merülhetnek fel.

2. Hibák az alkalmazásban. Ha hiba jelentkezik egy alkalmazásban, gyakorta szükség lehet a megoldásához a program automatikus bezárására. Ügyelj arra, hogy alkalmazásaid naprakészek legyenek, mivel a programfejlesztők időről időre közzétesznek javításokat és frissítéseket, amelyek rendszerint a felmerülő hibákat orvosolják.

3. Túlzott CPU-terhelés és helytelen memória használat. Ez a probléma általában azokat az okostelefon-használókat érinti, akik sok alkalmazást telepítenek az eszközükre. Némelyik alkalmazás azután is fut a háttérben, hogy látszólag bezárták. Ennek eredményeként ha egy újabb appot indítasz el, akkor már nem jut elegendő memória vagy számítási kapacitás a számára és ezért áll le.

4. Nem teljesen kompatibilis az app a telefonnal. Jellemzően olyan, manuálisan telepített alkalmazásoknál találkozunk a leállás problémájával, amelyek hivatalosan nem támogatják a telefon operációs rendszerének verzióját, vagy a készülék konfigurációját. Habár ezeket lehet telepíteni, de kompatibilitási okok miatt vagy el se indulnak, vagy használat közben leállnak.

Megoldások az alkalmazás lezárására

2. Mi a teendő, ha a telefonos alkalmazások maguktól leállnak?

1. Frissítsd az alkalmazásokat. Nyisd meg a Play Áruházat, koppints a három vonalas ikonra, majd kattints a "Beállítások" gombra. Válaszd ki a frissíteni kívánt alkalmazást, vagy válaszd az összes alkalmazás automatikus frissítését.

2. Szabadíts fel memóriát a telefonodon. A túl sok alkalmazás nem hagy elegendő szabad tárhelyet az okostelefonon. Ha az eszköz kapacitása kevés, távolítsd el azokat az alkalmazásokat, amelyeket már régóta nem használsz. Ha egy appot nem nyitottál meg egy-két hete, jó eséllyel később se fog hiányozni. A Play Áruház programban rendezheted az appokat a használat ideje szerint. Csak nyisd meg a Play Áruház alkalmazást, válaszd a „Saját alkalmazások” lehetőséget, majd koppints a „Telepített” elemre. Ott, a felület tetején található egy "Legutóbb használt" szűrő, amely lehetővé teszi számunkra, hogy elválasszuk a szükséges alkalmazásokat a feleslegesektől.

3. Töröld meg a gyorsítótárat és az alkalmazás generálta adatokat. Időről időre érdemes törölni a telefonunk gyorsítótárat és az alkalmazás felgyülemlő adatait. Már néhány napnyi használattal több száz megabájtnyi felesleges adat gyűlhet össze, ami visszafogja a telefon teljesítményét. Nyisd meg a telefon "Beállításokat" és nyisd meg az "Alkalmazások" fület. Az elérhető programok listájában keresd meg és koppints az alkalmazásra, amely kikapcsol magától. Ezután nyisd meg a "Memória" funkciót és keresd meg az "Adatok törlése" és a "Gyorsítótár törlése" lehetőséget.

Kérünk, vedd figyelembe, hogy a fentebb leírt megoldások az alap androidos rendszer szerintiek, így ha a telefonod saját felhasználói felülettel bír (mint például a Huawei/Honor vagy a Xiaomi esetében), akkor ott némileg eltérhetnek az elnevezések vagy a folyamatok lépései.

Telefon tokok Nézd meg őket

Ádám Takács
Ádám Takács

Az új technológiák szerelmese, akit több éve lenyűgöz az okostelefonok világa. Emellett, lelkes tesztelője a tech kiegészítőknek GSM tartozékoknak, amelyekről szerkesztőként értékeléseket készít. A szabadidejében szeret utazni és videójátékozni. Az Etuo blog olyan témakörökben nyújt gyors segítséget, amik a hétköznapi mobilhasználat során problémát jelenthetnek.

Please select one of each of the ratings above.